Trøhjelp for sykkelturisme
Tradisjonlet er det flate, vindfulle og ganske kjedelige landskap som lokker til sykkelferie. Men med trøhjelp frå elsykkelen kan fjordbygdene våre bli eit eldorado både for norske og utanlandske pedalturistar.
Eg har ofte beundra dei tapre syklistane som
med tung oppakning slit seg over Strandafjellet i regn og motvind og tenkt at dette
blir det aldri masseturisme av. Men det var før elsyklane kom. No er Strandafjellet
plutseleg overkomeleg. Når motbakkane ikkje lenger er ei hindring, bør det
ligge godt til rette for å lokke den veksande skaren av ivrige sykkelturistar til
vårt område.
Sykkelferie
Eg har sjølv vore på sykkelferie i Tyskland og Tsjekkia.
Makeleg som eg er, sette eg stor pris på at landet var paddeflatt og at
koffertane våre vart frakta mellom hotella vi budde på. Men etter ei veke var eg
sant å seie vel forsynt med flate kornåkrar.
Det gjorde godt å kome heimatt til eit meir tredimensjonalt landskap.
Å sykle til dømes strekninga
Sykkylven – Geiranger må vere ei kjempeoppleving for folk som er vane med dei
flate landskapa i sør. Men same kor storslått naturen vår er, kan vi vi ikkje
invitere gjester til å sykle Fylkesveg 60. Rett nok blir det stundom lova at det
skal satsast på gang- og sykkelvegar. Men å få bygd samanhengande sykkelveg gjennom
Nyss-kommunane vil bli så dyrt og vil rasere så mykje jordbruksland at det nok
ikkje skjer i overskodeleg framtid.
Utanom trafikken
Men kvifor skulle vi ønskje oss det, når det finst idylliske
private grusvegar meir eller mindre parallelt med hovudvegen? Dette er vegar som med små midlar kan
gjerast om til eit samanhengande turnettverk for fotgjengarar og syklistar. Ein
kan faktisk sykle trafikktrygt på idylliske og lite trafikkerte vegar utanom hovudvegen.
Lat oss ta eit eksempel:
Frå kaia på Ørsneset til
Sykkylven sentrum og vidare til Tynes kan ein følgje den langt mindre trafikkerte
gamlevegen. På Tynes når ein i veg med gang- og sykkelveg til Øvre Tynes.
Derifrå går det ein lite trafikkert
lokalveg med fantastisk utsikt innover og utover fjorden. Ein kan halde fram på
ein idyllisk grusveg gjennom skogen til
ein møter den gamle bygdevegen Tandstad - Straumgjerde. Der fjorden sluttar, kan
ein trille over brua og sykle bilfritt vidare på god grusveg på vestsida av
Fetvatnet. På Fet når ein i den gamle bygdevegen som ein kan følgje fram til
butikken. Etter det kan ein følgje lite trafikkerte lokalvegar framover Velledalen
til ende.
Slike sykkelløyper kan
ein finne både på langs og på tvers gjennom kommunane våre. Nokre treng
oppgradering og stundom må det nokre meter med ny veg for å binde vegstubbar
saman. Dette er vegar som dei lokale ofte kjenner til og brukar. Men for opplevingsglade
og betalingsdyktige syklistar frå inn- og utland vil dette gå hus forbi om vi ikkje marknadsfører dei og legg forholda til rette.
Skilt og kart
Det første som trengst, er naturlegvis skilting og eit kart
som kan lokke sykkelturistane vekk frå den slagne landeveg og inn på dei
ukjende grusvegane. Moglege ladepunkt for elsyklar og ulike attraksjonar langs
rutene bør vere merka av på kartet. Det skadar ikkje om dei som ønskjer å selje
noko til syklistane får sin plass der. Eventuelle tilbod om utleige av
(el-)syklar og hytte/hotellsamarbeid om booking av overnatting og frakt av bagasje bør også med. Kanskje bør
kartet også ha opplysningar om når og kvar rutebussen køyrer. Det er godt for
slitne og regnvåte syklistar å vite at dei har bussen i ryggen.
Den viktigaste
oppgåva må kommunen hjelpe til med: Å skaffe oversikt over skogs- og lokalvegar
og lage ein plan for oppgradering og
eventuell samankopling av vegstubbar for å få ein samanhengande veg. Kommunen
må også gå i samtale med dei private veglaga som i dag held slike vegar ved
like. Ein lovnad om nokre ekstra gruslass til vedlikehaldet bør kunne skape
grunnlag for velvilje og samarbeid.
I Europa er sykkelferie ein veksande trend. Syklistar reiser
nok billeg, men dei er villige til å bruke godt med pengar på overnatting og
komfort, fortel marknadsgranskingane. Den nye stiftinga Sykkelturisme vil at sykkelferie
i Noreg skal vere noko anna og meir enn Rallarvegen. Dei lanserer no ei rekkje nye
sykkelløyper, førebels for den norske
marknaden. Det er rundt 400.000 av oss nordmenn som kan tenkje seg sykkelferie
i eige land, viser ei marknadsundersøking.
Neste år vil Sykkelturisme
marknadsføre norske sykkelløyper i heile Norden. Året etter skal det satsast på
Europa. Då gjeld det at sykkelferie også i fjordbygdene blir ein del av
tilbodet.
Kommentarer
Legg inn en kommentar